Nasza strona korzysta z plików cookie
Serwis w celach prawidłowego funkcjonowania, statystycznych i reklamowych korzysta z plików cookie. Możesz zarządzać plikami cookie z poziomu Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies na naszej witrynie znajduje się w polityce prywatności. Wykorzystywane pliki cookies zwiększają prawdopodobieństwo, że reklamy produktów lub usług wyświetlane w ramach usług internetowych, z których korzystasz, będą bardziej dostosowane do Ciebie i Twoich potrzeb. Pliki cookie mogą być wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz niespersonalizowanych.

Montaż bramy garażowej

Dwa pakiety

Brama segmentowa EcoStar pakowana jest w taki sposób, który zapewnia łatwy montaż i rozładunek. Brama dostarczana jest w dwóch pakietach: głównym o długości 2,59 m ważącym 58 kg, oraz pakiecie z ościeżnicami o długości 3 m i wadze 35 kg. Dzięki temu można przewozić bramę samochodem typu combi, bądź też na bagażniku w samochodzie osobowym.

Więcej miejsca bezpośrednio przed bramą

W przeciwieństwie do bram uchylnych, brama segmentowa nie wymaga dużo miejsca podczas otwierania i zamykania, porusza się ona bowiem w pionowych prowadnicach, skręcających u nadproża o 90°. Dzięki temu rozwiązaniu można zaparkować samochód bezpośrednio przed bramą i bezpiecznie otwierać ją i zamykać. Szczególnie istotne jest to w przypadku gdy mamy mało miejsca na wjeździe, bądź też gdy przechowujemy w garażu rower, kosiarkę do trawy lub inne sprzęty.

Wymiary i warianty wyposażenia

Bramę segmentową EcoStar producent oferuje w dwóch szerokościach (2375 i 2500 mm) i dwóch wysokościach (2000 i 2125 mm) dając do wyboru dwa wzory: z przetłoczeniami lub z ozdobnymi kasetonami. Segmenty tworzące bramę w obydwu wzorach wykonane są z ocynkowanej stali, w strukturze woodgrain i pokryte warstwą gruntującej farby poliestrowej w kolorze białym lub brązowym. Do bram z kasetonami oferowane są także przeszklenia szybą akrylową w strukturze kryształowej. Ponadto do bram nieocieplanych istnieje możliwość zastosowania płyt izolacyjnych, które zapobiegają utracie ciepła i zapewniają doskonałe wyciszenie.

Nowoczesna technika bramy w każdym detalu

Aby zapewnić doskonałe wyważenie bramy EcoStar wyposażono ją w system sprężyn naciągowych, które poprzez liny stalowe umieszczone po obydwu stronach bramy, oddziaływują na płytę bramy.
Do zamontowania bramy EcoStar potrzebne jest nadproże o wysokości minimalnej 10 cm. Wyposażenie bramy w górną przesłonę pozwala na całkowite zamaskowanie nierówności nadproża.
Wyposażenie w rolki bieżne z tworzywa sztucznego przyczynia się do cichego i lekkiego porusza się bramy. System zabezpieczenia przed przytrzaśnięciem placów pomiędzy segmentami czyni ją bezpieczną i łatwą w obsłudze.
Uszczelki z EPDM na wszystkich krawędziach bramy zapewniają odporność na mróz i gwarantują, iż garaż pozostanie suchy w każdych warunkach, podczas deszczu, gradobicia, śnieżycy.

Prosty montaż

Na rysunkach poniżej przedstawiono poszczególne kroki jakie należy wykonać, aby samodzielnie zamontować bramę EcoStar.

1. Przy pomocy poziomicy i szyny końcowej określamy "światło otwarcia" bramy. Pomiar ten wykonujemy na wys. 100cm od poziomu.

2. Rama bramy składa się z czterech profili, które należy skręcić ze sobą. (Na rys. pokazane jest skręcanie profilu bocznego i górnego)

3. Do stabilizacji ramy przy montażu służy szyna końcowa. Za pomocą wiertarki przykręca się ją do dolnego wzmocnienia prowadnicy bocznej.

4. Potem skręconą ramę należy ustawić pionowo, dokładnie wyrównać i unieruchomić w pozycji montażowej.

5. Montaż rozpoczynamy w dolnej części przygotowując otwory pod kołki rozporowe.

6. Mocowanie do podłogi wykonujemy za pomocą śrub i dybli. Przy nierównej podłodze należy je odpowiednio zamocować.

7. W następnym etapie wkręcamy kluczem płaskim sześciokątne śruby kotwowe.

8. Wygodniej i łatwiej można przykręcić śruby grzechotką.

9. Boczne profile ramy przymocowujemy do ściany garażu przykręcając kątownik.

10. Kiedy rama bramy zostanie przymocowana na stałe za otworem, należy demontować szynę końcową.

11. Górne prowadnice składają się z kilku elementów. (Na rys. pokazano sposób ich łączenia za pomocą odpowiednich okuć.)

12. Wstępnie zmontowane prowadnice górne należy osadzić w ościeżnicy i przymocować śrubami.

13. Podczas gdy górne prowadnice podtrzymywane są wspornikami przystępujemy do montażu łuku szyn prowadzących.

14. Prowadnica kątowa, która tutaj została zamocowana i potem przykręcona kieruje segmenty podczas otwierania i zamykania w odpowiednią szynę.

15. Po dokładnym ustawieniu przykręcamy części boczne i szynę końcową.

16. Całą ramę (profile górne i szynę końcową) przymocowujemy do ścian za pomocą wysuwanego profilu.

17. Wysuwany profil łączymy na ścianie za pomocą uchwytów.

18. Uchwyty przykręcamy do ściany dyblami i śrubami. Pomocna będzie w tym wypadku grzechotka.

19. Ponieważ przy otwartej bramie prowadnice mają za zadanie zrównoważenie ciężaru, dlatego też należy zamocować na środku dodatkowe uchwyty.

20. Następnie podwieszamy prowadnice za pomocą wcześniej zamocowanego uchwytu. Dyble i śruby wkręcamy do stropu. W ten sposób została wykonana i usztywniona konstrukcja bramy.

21. Ażeby dolny segment przylegał odpowiednio do podłogi należy wsunąć uszczelkę gumową, która osłoni krawędzie segmentu.

22. Poszczególne segmenty bramy garażowej są połączone na środku za pomocą przykręconych zawiasów.

23. Do montażu okuć - tutaj mocowany jest zawias zewnętrzny - pomocna jest wkrętarka akumulatorowa.

24. Segmenty są prowadzone na rolkach z tworzywa sztucznego. Rolki mocujemy do uchwytów, które są przykręcone do zawiasów zewnętrznych.

25. Rolki prowadzące należy wsunąć do profilu ościeżnicy.

26. Poszczególne segmenty łączymy za pomocą blachowkrętów i odpowiednio ukształtowanych zawiasów w miejscu, w którym znajdują się wcześniej przygotowane fabrycznie otwory.

27. Wzmocnienie segmentu drugiego od dołu posiada odpowiednio wyprofilowany otwór umożliwiający zamontowanie systemu mechanicznego ryglowania bramy.

28. Na rysunku pokazany jest sposób mocowania rygla obrotowego na ościeżnicy bramy. Wychodzącą z zamka sztangę łączymy z elementem pokazanym na rys. 27.

29. Po próbnym uruchomieniu bramy określamy odpowiedni naciąg sprężyn, który umożliwia zrównoważenie ciężaru bramy.

30. Linkę stalową łączącą bramę ze sprężynami mocujemy na dolnym segmencie przy mocowaniu rolki.

31. Aby określić długość linki należy otworzyć bramę na żądaną wysokość. W celu podtrzymania bramy wykorzystujemy podporę.

32. Końcówkę linki przekładamy górą przez rolkę sprężyny.

33. Przy pomocy plomby wstępnie mocujemy linkę do elementu znajdującego się na ościeżnicy.

34. Próbne otwarcie i zamknięcie bramy pokaże nam czy naciąg linki wymaga dalszej regulacji. Jeśli jest prawidłowy brama otwarta do połowy powinna się zatrzymać.

35. Naciąg linki regulujemy poprzez zmianę pozycji plomby.

36. Brama EcoStar może być również wyposażona w okna. Otwory wycinane są wycinarką według szablonów.

37. Fabrycznie wykonaną ramę z twardej pianki poliuretanowej z przeszkleniem przykręcamy do otworu.

38. Aby zapobiec utracie ciepła i zapewnić jak najlepsze wyciszenie można od wewnątrz zamontować płyty izolacyjne.

39. Płyty izolacyjne mocowane są na poszczególnych segmentach za pomocą listew z tworzywa sztucznego.

40. Brama EcoStar może być wyposażona w napęd elektryczny ze zdalnym sterowaniem.


Fot. Hörmann